Välj och byt smycken från Snowbox garderob hur ofta du vill med Snowbox Unlimited.

Ditt liv förändras ständigt. Ett nytt jobb, en ny årstid eller kanske en ny outfit kan få dig att vilja uppdatera dina smycken. Som medlem i Snowbox Unlimited har du möjlighet att uppdatera dina smycken när du vill. Förnya dig själv med Snowbox Unlimited.

bestall-din-snowbox

Du beställer enkelt hem din första box via vår hemsida. Välj medlemspaket, smycken och berätta vart vi ska skicka din Snowbox!

snowbox-med-smycken

Din Snowbox har anlänt! Använd dina smycken hur mycket du vill. Dela med dig av din box på Instagram med #minsnowbox för att vara med och tävla om spännande priser.

När du är redo att byta väljer du ut vilka smycken du vill ha i nästa Snowbox genom att kryssa i den medföljande listan. Du hittar alla smycken på Snowbox.se/butik. Skicka tillbaka din Snowbox och få dina nya smycken inom kort.

Allmänt

Vad är Snowbox?
Snowbox är Sveriges första prenumerationstjänst för smycken som låter dig upptäcka nya smycken varje månad. När du blir Snowboxmedlem skickar vi hem utvalda smycken i en personlig box som du kan använda hur mycket du vill. Varje månad har du möjlighet att skicka tillbaka dina smycken och byta mot nya smycken.

Vilka smycken finns i en Snowbox?
Vi samarbetar med kända märken som t.ex. Pilgrim och Syster P för att ge dig lyxiga smycken av hög kvalitet. Varje box innehåller olika smycken t.ex. ett armband, ett halsband och ett par örhängen. Alla våra smycken är nickelfria.

Hur går det till?
1. Bli Snowboxmedlem
2. Vi skickar hem en personlig box med unika smycken att använda fritt
3. Efter en månad har du möjligheten att byta mot nya smycken

Medlemskap

Vilka alternativ finns det?
Vi har tre olika abonnemangsupplägg samt presentkort på Snowbox:

Löpande prenumeration: Första betalningen sker direkt vid beställning, efterföljande betalningar sker därefter en gång i månaden. Se våra olika medlemspaket för pris.

Leverans

Kommer boxen hem i brevlådan?
Snowbox levereras med PostNord. Boxen kommer direkt hem om man har en tillräckligt stor brevlåda (vanligt om man bor i villa) eller så får man en sms-avisering om att hämta ut den (vanligt om man bor i lägenhet).

Snowbox kan inte bestämma vilket ombud boxen levereras till utan du måste då kontakta ditt lokala postombud. När ditt ombud tagit emot din box får du en avisering om var och när boxen kan hämtas ut. Hämtar du inte ut boxen kommer du att få påminnelser om att boxen kan hämtas ut. Hämtar du inte ut boxen inom 14 dagar returneras den till oss.

Kan jag få boxen levererad till en utlandsadress?
Vi levererar till hela Sverige, men har tyvärr inte möjlighet att skicka boxen utomlands.

Hur skickar jag tillbaka smyckena?
I slutet av varje 30-dagars period skickar vi en påminnelse via email 5 dagar innan du har möjlighet att skicka tillbaka smyckena. Lägg samtliga smycken du vill byta i det förbetalda returkuvertet och lägg det på posten. All frakt är betald i förväg av Snowbox så det tillkommer inga kostnader för frakt. Smidigt!

Vad händer om jag inte skickar tillbaka smyckena?
Om du inte känner för att byta ännu så är det helt okej! Behåll dina smycken så länge du vill och när du känner dig redo skickar du tillbaka smyckena till Snowbox så får du snart hem en ny box med smycken.

Betalning

Hur sker betalningen?
Snowbox är en abonnemangstjänst där du tecknar dig för ett löpande abonnemang. Det betyder att vi automatiskt debiterar 119 kr/279 kr/495 kr per månad till du säger upp abonnemanget. Den fasta kostnaden dras vid första gången vid köptillfället och sker därefter automatiskt varje tidsperiod.

Vilka betalningsätt finns det?
Du kan för närvarande betala med antingen Visa eller Mastercard genom vår betalpartner ePay. ePay’s tjänst möjliggör att det fasta månadsbeloppet dras automatiskt från ditt konto varje månad.

Jag har fått ett presentkort, hur aktiverar jag det?
Du hittar instruktioner hur du aktiverar ditt presentkort här.

Hur byter jag smycken?
Efter 30 dagar har du möjlighet att byta dina smycken mot tre andra. Såhär gör du:

  1. Linda in dina smycken i medföljande silkespapper eller i vanligt hushållspapper.
  2. Placera smyckena i boxen eller i något stöttåligt. Klistra på medföljande retursedel adresserad till Snowbox AB över den gamla. (Alternativt lägg smyckena i returkuvert om du fått ett sådant).
  3. Återförslut postemballaget med den dubbelhäftande remsan.
  4. Lämna in paketet hos ditt närmaste postombud. Din retursedel är redan betald och adresserat till Snowbox, superenkelt!

Efter att du har skickat tillbaka smyckena får du din nya box inom 4-7 arbetsdagar!

Skador och Ångrat köp

Vad händer om jag har sönder ett smycke?
Olyckor kan hända och vissa smycken kan vara ömtåliga. Vi bedömer varje unik situation om skador har uppstått på grund av brukligt slitage eller vårdslöshet. Om vi bedömer att skadan har uppstått av på grund av vårdslöshet blir du skyldig att ersätta smycket till 50% av marknadspris. Vi förbehåller oss rätten att bedöma vad som anses brukligt slitage och vad som anses vara skador uppkomna på grund av vårdslöshet.

Kan jag ångra mitt köp?
Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar och returnera boxen till oss om postemballaget är obruten. Maila oss på info@snowbox.se att du ångrat ditt köp så återbetalar vi dina pengar när vi mottagit boxen i retur.

Övrigt

Bonusprogram
Tipsa en kompis om Snowbox och få fina bonusgåvor!
Vi vill att du ska tjäna på att sprida det goda ordet om Snowbox. I varje box hittar du en unik kod som du kan dela med dig av till vänner och bekanta. Dela med dig av din unika bonuskod som medföljer i varje box och få en gåva med nästa box.

Affiliate Marketing
Om du har en populär blogg, hemsida eller många följare på Instagram har du möjligheten att få unika erbjudanden. Maila till info@snowbox.se för mer information.

Har du en fråga du inte fick svar på? Maila din fråga till info@snowbox.se